Elävien ötököiden syöttö

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

Elävien ötököiden syöttö

ViestiKirjoittaja Misty88 » 29 Joulu 2011, 16:35

Miten olette syöttäneet siilille elävät ötökät? Kun meidän herra aktivoituu siihen aikaan kun menen itse nukkumaan, niin olen aikaisemmin jättänyt kuivatut ötökät ruokakuppiin, siili juoksentelee juoksupyörässään ja käy välillä syömässä, ei ole yleensä vetänyt koko satsia kerralla. Nyt tilasin muutaman ötökkä"farmin" (matoja, sirkkoja, torakoita), ja mietin että pitäisikö ne litistää itse ennen kun laittaa siilille kuppiin, pakastaa vai mitä? :)
Misty88
Member
 
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Joulu 2011, 16:24

ViestiKirjoittaja merjah » 29 Joulu 2011, 17:59

Useimmat siilit pitävät kovasti elävistä ötököistä. Minä laitan madot korkeareunaiseen ruokakuppiin. Sirkat kyllä karkaavat. Ne voi pakastaa, ellet sitten houkuttele siiliä ruoan avulla vähän aikaisemmin hereille. Eläviä sirkkoja voi syöttää esimerkiksi niin, että laittaa muutaman sirkan ja siilin pesuvatiin, jossa siili saa jahdata sirkkoja. Meillä osa siileistä on pelännyt eläviä sirkkoja ja niille olen antanut sirkat säilykkeinä.
merjah
Member
 
Viestit: 829
Liittynyt: 27 Loka 2004, 10:10
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja Kissu » 29 Joulu 2011, 18:05

Suosittelen elävien ötököiden antamista jos mahdollista. Ainakin edellisellä siilillä oli tappajan vaistot pinnassa, parasta aktivointia oli jahdata eläviä sirkkoja, torakoita ja lokusteja isossa muovilaatikossa. samoin elävä jättis tulitikkuaskissa on hieno aktivointilelu!

Kuppiin en viitsisi jättää mitään elävää sen jälkeen kun pari pakastettua torakkaa tuli aamusella matolla vastaan...
Kissu
Member
 
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 21:49
Paikkakunta: Klaukkala

ViestiKirjoittaja Helpura » 29 Joulu 2011, 21:54

Meillä annetaan sirkat elävinä hiekkalaatikkoon, johon herra osaa kipittää odottamaan heti sirkkapurkin huomattuaan. Jahtaa niitä innoissaan ja joskus kuuluu matalaa "hurinaa" laatikosta. Johtunee saalistusvietistä :D
Helpura
Member
 
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Finland


Paluu Ravinto & ruokinta



cron