Lähihoitajalle siili??

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

Lähihoitajalle siili??

ViestiKirjoittaja vanutuppo » 05 Loka 2011, 19:45

Hei!
Opiskelen parhaillani lähihoitajaksi ja harkitsen siilin hankintaa.
Mieleeni kuitenkin tuli, että jos siili kantaa jopa yli 50% mahdollisuudella salmonellaa, kykenenkö tässä ammatissa omistamaan siiliä? Onko se ammattietiikan mukaista? Jos täällä kuitenkin on jollain hoitoalalla toimivia henkilöitä, niin miten toimitte siilin, hygienian ja töidenne kanssa? Onko tullut ongelmia ja oletteko erityisen huolellisia jossain?
vanutuppo
New member
 
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Loka 2011, 19:32

ViestiKirjoittaja Tuitzu » 05 Loka 2011, 20:38

Olen itse lähihoitaja , koulutukseltani, tosin en tee sitä työtä enää vaan opiskelen toista vuotta koru ja metallituotevalmistuksen artesaaniksi.. itselläni oli vielä kesällä kaksi afrikankääpiösiiliä, eikä mitään haittaa ollut työlleni, käsien pesu ja desinfiointi pitivät huolen siitä että mitään ei levinnyt .eikä meillä ainakaan ole ollut salmonella-ongelmia ,vaikka siilejä todellakin oli kaksi, nuorempi kuoli alle kaksivuotiaana virtsarakon kasvaimen vuoksi, eli kasvaimelle ei voitu tehdä mitään.
Sinuna en olisi huolissani, hyvä käsihygienia on kaiken a ja o. toivottavasti tästä oli apua .
Tuitzu
Member
 
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Heinä 2009, 14:40
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Bella » 06 Loka 2011, 11:50

Minä en ole lähihoitaja mutta kokki ja tässäkin ammatissa pitää olla erittäin hygieeninen, eihän kukaan halua pöpöjä ruokaansa! Mutta samoin ei ole ollut mitään ongelmaa, aina siilin käsittelyn jälkeen pesen käteni huolellisesti muttei tarvitse olla mikään hygieniahirviö! Hyvin menee minulla ja kahdella siililläni :)
Bella
Member
 
Viestit: 133
Liittynyt: 02 Syys 2009, 11:03
Paikkakunta: Turku / Tukholma

ViestiKirjoittaja vanutuppo » 06 Loka 2011, 18:32

Kiitos paljon. Oli tosissaan apua. Taidan minäkin pienen piikkipallon lisätä pieneen perheeseeni.. :)
vanutuppo
New member
 
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Loka 2011, 19:32

ViestiKirjoittaja tini » 09 Loka 2011, 02:38

Todennäköisemmin salmonellan saa ruoasta kuin siilistä :)
Kukaan (aikuinen ainakaan) tuskin siilin jätöksiä suuhunsa lappaa :D
Käsihygienia on tarpeen, kuten muidenkin eläinten kanssa.
Mutta hyvin sopii siili hoiva-alankin ammattilaisille :)
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Terveys & sairaudet



cron