Elmon kohtalo

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

Elmon kohtalo

ViestiKirjoittaja laululintu » 16 Syys 2010, 19:19

Lueskeltuani foorumeita ja kesustellessani ihmisten kanssa olen tullut tulokseen että Elmolla voi olla sokeritauti ja olen päättänyt huomenna soittaa eläinlääkärille ja minun on ehkä pakko joutua lopettamaan Elmo :'(

Oireita ovat: Piikkien lähteminen, ruokahalu on huomattavasti huonontunut, Elmo juo runsaasti, virtsaa paljon, kakka haisee omituiselle ja on vihertävää sekä Elmo ei enää edes jaksa juuri liikkua.

Elmo täyttäisi maaliskuussa 4v joten vanha papparainen on kyllä. En halua enää vain odottaa tilan huonomista koska parantumista tuskin enää tapahtuu. Ehkä näin on tehtävä
laululintu
Member
 
Viestit: 293
Liittynyt: 01 Syys 2005, 20:30
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Marianne » 17 Syys 2010, 12:53

Piikkien lähtö viittaa yleiseen kunnon heikkenemiseeen, siilillä saattaa olla myös loiset aktivoituneet, kun kunto on romahtanut. Vihreä uloste voi viitata myös esim. kasvaimiin tms ongelmiin ruoansulatuselimissä.

4 vuotta on hyvä ikä siilille, kannattaa katsoa vielä vaihtoehdot läpi, jos kyse oisikin vain jotain tulehduksesta mikä voidaaan lääkkein hoitaa.
Marianne
Member
 
Viestit: 3990
Liittynyt: 17 Elo 2003, 23:04
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja laululintu » 03 Loka 2010, 22:00

Olen ollut reissussa ja en ole ehtinyt kirjoittelemaan. Käytin elmoa eläinlääkärissä mutta en saanut aikaa kunnon siililääkärille niin käytin tampereen tuhatjalassa. Ne ottivat virtsakokeen ja virtsasta löytyi verta. Antoivat 10pv antibiottikuurin 2xpäivässä ja vitamiineja ihon alle. Kakka on nyt jo paljon normaalimpaa kuin aikaisemmin. Kiinteää ja normaalin näköistä. Juominenkin on ehkä hieman vähentynyt mutta piikkejä lähtee silti. Korjatakseni kirjoitustani Elmo täyttää jo maaliskuussa 6vuotta :) Että on jo vanha.
laululintu
Member
 
Viestit: 293
Liittynyt: 01 Syys 2005, 20:30
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Marianne » 06 Loka 2010, 14:23

no on vanha <3 muistelinkin, että Elmo ois vanhempi :)
Marianne
Member
 
Viestit: 3990
Liittynyt: 17 Elo 2003, 23:04
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja laululintu » 25 Loka 2010, 21:34

Uusia kuulumisia koskien Elmoa. Nyt on pappa mennyt todella huonoon kuntoon. Piikkejä lähtenyt takapäästä niin, että aivan kalju on ja veristä ripulia tulee. Epäilisin että takapää on osittain halvaantunutkin kun ei enää jaksa edes ruokakipolle kävellä :( Huomiseksi on eläinlääkäri-aika varattu ja Elmo lähtee viimeiselle matkalleen. Olisin halunnut antaa elmon eviraan mutta kuulemma menee hankalaksi ja pitäisi itse olla sinnepäin yhteydessä niin porukoiden takapihalle Elmon varmaan hautaan. :(
laululintu
Member
 
Viestit: 293
Liittynyt: 01 Syys 2005, 20:30
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja laululintu » 26 Loka 2010, 11:40

Tänään Elmo nukutettiin eläinlääkärissä ja viimeinen matka matotaivaaseen sai alkaa. Vein Elmon siililääkärille Oivaan ja oli sitä mieltä että voi olla jotain kasvaintakin imusolmukkeista ja todella väsynyt herra oli. Nyt on kivut ja tuskat pois onneksi.
laululintu
Member
 
Viestit: 293
Liittynyt: 01 Syys 2005, 20:30
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja mjarru » 26 Loka 2010, 16:02

Täällä on kuin kukkasella,
aika lyhyt meillä;
siellä elo loppumaton
siileilläkin heillä.

-osanotot-

murulta ja marrulta

ja tuossa oli tuommoinen pieni värssykin.
mjarru
Member
 
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Syys 2009, 21:27
Paikkakunta: rovaniemi


Paluu Terveys & sairaudet



cron