Siili ulostaa...

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

Siili ulostaa...

ViestiKirjoittaja Morso » 22 Tammi 2009, 20:20

Olen etsinyt tähän kysymykseen vaikka mistä vastausta (ketään muuta ei kai sitten kiinnosta tämä asia), mutta en ole löytänyt joten ajattelin kääntyä ihan asiantuntioiden puoleen eli itse siilin omistajien! :) Eli kuinka usein siili ulostaa, kun on kokemusta koirista 1-2 kertaa päivässä ja linnuista 10 min välein... niin jos edes jonkinlaista suuntausta voisitte antaa, niin ois tosi kiva :)

Kiitos!
Morso
Member
 
Viestit: 24
Liittynyt: 09 Elo 2007, 16:10

ViestiKirjoittaja Marianne » 22 Tammi 2009, 20:49

Riippuu varmaan syömisenkin määrästä, mutta omien ulostemäärän perusteella sanoisin 2-3kertaa vrk.
Marianne
Member
 
Viestit: 3990
Liittynyt: 17 Elo 2003, 23:04
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Memma » 22 Tammi 2009, 22:11

Lisään vielä Mariannen tekstiin sen verran, että siili ulostaa iltasella eniten kun se päivän levon jälkeen herää. Meillä asustellut ep kyllä ulosti pieniä pipanoita ihan jatkuvasti, kun taas valkovatsamme kakkivat muutaman ison pökäleen.
Memma
Member
 
Viestit: 1342
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 15:26
Paikkakunta: Paimio

ViestiKirjoittaja Tapsu » 31 Tammi 2009, 11:14

Hih,hih onpa hauska keskustelun aihe. Samaa mieltä Marianne ja Memman kanssa.
Tapsu
Member
 
Viestit: 574
Liittynyt: 04 Touko 2004, 08:13

ViestiKirjoittaja Morso » 04 Helmi 2009, 17:47

Olisi vieelä kysyttävää tuosta... Mietin tuossa että meidän vanhat verhot olisivat hyvä alusta siilille aitaukseen, mutta mietin että lähteekö sitten siilin kakka tarhrat ja pissat sitten siitä? Ajattelin että voisin letkulla sitten pestä aina tuossa ulkona (ulkoimailla kun olen on lämmin ulkonakin :)) ja jättää kuivumaan vaan jääkö sitten pienet keltasel läikät joka kerta ja jos jää niin mikä sitten olisi sopivampi materiaali (ajttelin jotain kangasta)? Niin ja saako käyttää pesuainetta kun noita alustoja pesee?
Morso
Member
 
Viestit: 24
Liittynyt: 09 Elo 2007, 16:10

ViestiKirjoittaja Tapis » 04 Helmi 2009, 20:31

Tietoa siileistä -osiossa, siilin koti (vasemmalla) on kerrottu laajemmin noista yleisistä tarpeista siilin kodissa mm. kankaat ja hiekkis.
Fleeceä on suosittu juuri sen takia että siinä ei ole irtolankoja, jotka voi olla kohtalokkaita. Joten riippuu täysin verhosi materiaalista sopiiko se siilin käyttöön.
Itse pesen fleecejä joskus (tosi harvoin) pesukoneessa, koska niissä ei paljoa ole ulosteita ollut. Joskus pelkkä huuhtelukin on riittänyt. Yleensä tuotokset on pyörässä tai hiekkiksessä.
Kangaskaupoista saa metritavarana fleeceä kaikissa ihanissa väreissä.
Avatar
Tapis
Member
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:36
Paikkakunta: Nurmijärvi


Paluu Terveys & sairaudet



cron