Korvien hoitaminen

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

Korvien hoitaminen

ViestiKirjoittaja CCMinna » 05 Joulu 2006, 22:49

Ajattelin aloittaa tällaiseen aiheeseen kun mielestäni missään ei puhuta siilien korvien hoidosta. Tuleeko teidän mielestänne siilien korvia puhdistaa vai ei? Ja kuinka moni puhdistaa siiliensä korvia pesun yhteydessä ilman että kyse on tulehduksesta tms.?

Itse ainakin olen huomannut ett Aragornin korviin kertyy aina jonkin verran hiekkaa ja poika ei tunnu vastustelevan toimenpidettä mitenkään niin vahvasti. Päinvastoin, se tuntuu olevan tyytyväinen kun korvat ovat puhtaat.
CCMinna
Member
 
Viestit: 224
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:48
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja pupunen » 05 Joulu 2006, 23:09

Minä laitoin Iirikselle joskus muutamia kertoja jotain eläinten korvien puhdistukseen tarkoitettua tököttiä ja pari pientä tuppua leikkasin Mamman korvanaluskarvoista samaan aikaan, kun niissä oli vaikkua. Hyvin vähän on minun siileillä korvissa puhdistamista muuten ollut.
Huomattavasti enemmän töitä olisi korvanlehtien kuivien repsottavien reunojen hoitamisessa Auriksella, mutta tyttö kyllä pitäisi ennen nukuttaa kuin antaisi näitä rapsutella ja rasvailla rauhassa. :) Mammalla samaa ongelmaa ei juuri ole, ja vähäisetkin olen rapsutellut pois ja rasvaillut. Ehkäpä juuri siitä syystä Mammalla on niin hervottoman kokoiset korvat -ja käänteisesti, isot korvat paistavat pallostakin joten niitä on helppo hoitaa. Harmittaa kyllä vähän, kun Auriksen korvat on menneet 'piparkakuille' hoitamattomuuden vuoksi, mutta minun mielipidettäni tyttö ei paljoa kuuntele. :D
pupunen
Member
 
Viestit: 1175
Liittynyt: 12 Syys 2003, 21:52
Paikkakunta: Kuopio, Finland

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 06 Joulu 2006, 05:49

Minä rasvaan siilin korvia joskus. Laitan siilin tassukylpyyn ja otan vähän rasvaa sormiin ja hieron korvia. Ensin siili yrittää palloilla, mutta ei oikein voi kun nenään menee vettä. Sitten siili tuntuu nauttivan ja ojentelee päätään kun hieron korvalehtiä. Luulen että kuivat korvalehdet kutiavat ja hierominen tuntuu mukavalta.
Kun otan rasvatuubin esille, niin siili heti tuhahtelee. Taitaa haistaa tutun hajun.
Anitta2
Member
 
Viestit: 1039
Liittynyt: 29 Marras 2004, 12:26
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Turnitsi » 06 Joulu 2006, 11:29

Mitä rasvaa käytätte?
Turnitsi
Member
 
Viestit: 51
Liittynyt: 11 Elo 2006, 09:41

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 06 Joulu 2006, 12:21

Minulla on ihan Aqualan-perusvoidetta. Saa apteekista.
Rasvaan sillä itsekin kuivuneita kohtia kyynärpäässä ja muuallakin.
Anitta2
Member
 
Viestit: 1039
Liittynyt: 29 Marras 2004, 12:26
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja CCMinna » 06 Joulu 2006, 13:24

Hyvä Anitta kun mainitsit korvien rasvaamisen. Minäkin nimittäin rasvaan Artun korvia jos/kun ne näyttävät/tuntuvat kuivilta. Arttu tosin ei edes yritä palloilla kun rasvaan korvia. Sen mielestä se on vaan niin ihanata. ;-D
Ja täälläkin käytetään Aqualania tosin itse käytän Aqualan L -rasvaa joka sisältää enemmän vettä eikä ole niin tahmeaa.
CCMinna
Member
 
Viestit: 224
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:48
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Indi » 08 Joulu 2006, 14:02

Minä laittelen Indin korviin ihan normaali vaseliinia. En ole ikinä "puhdistanut" korvia, onko se siis tarpeellista? :P
Indi
Member
 
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Marras 2005, 16:01
Paikkakunta: Järvenpää

ViestiKirjoittaja pupunen » 08 Joulu 2006, 17:19

Aqualanin nimeen vannon minäkin. Kuten Anitta2:n siili, myöskään Iiris ei voi sietää sen tuoksua! :D
pupunen
Member
 
Viestit: 1175
Liittynyt: 12 Syys 2003, 21:52
Paikkakunta: Kuopio, Finland

ViestiKirjoittaja MariK » 10 Joulu 2006, 13:44

Olen myös miettinyt tätä korvien puhdistusta, onko se tarpeellista...
Olen kyllä minäkin korvia rasvannut, mutta Bebanthenilla, ja seuraavana päivänä korvat eivät ole enää yhtään kuivat. Onko tuo rasva hyvä siilille? :)
MariK
Member
 
Viestit: 203
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:28
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja nande » 10 Joulu 2006, 17:46

Bepanthen on aivan mainio rasva siilillekin. Korvien putsaamisen suhteen olisin varovainen, ettei satu vahinkoja, korvat on sen verran herkkä alue.
nande
Member
 
Viestit: 259
Liittynyt: 11 Huhti 2006, 17:19
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja MariK » 11 Joulu 2006, 08:31

Kiitos vastauksesta,nande! :)
Luulenkin että jos korvia joskus täytyy putsata, annan jonkun kokeneemman hoitaa sen, ettei käy mitään vahinkoa...
MariK
Member
 
Viestit: 203
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:28
Paikkakunta: Finland


Paluu Terveys & sairaudet



cron