Tee-se-itse yliopistollisessa eläinsairaalassa

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

Tee-se-itse yliopistollisessa eläinsairaalassa

ViestiKirjoittaja Iikki » 17 Heinä 2006, 10:35

On niillä otsaa. Pari päivää sitten huomasimme kymmenen aikaan että Aartemme takatassut olivat turvonneet palloiksi. Kylvyn yhteydessä selvisi että sillä oli hiuksia kietoutunut niin tiukasti näiden ympäri, ettei veri kiertänyt. Emme edes yrittäneet leikata niitä pois, olivat niin syvällä, vaan ajoimme kuin hullut Viikkiin päivystykseen. Paikalla ei ollut ensiksi ketään. 10 minuutin kuluttua kassalle ilmestyi tyttö, joka ilmoitti että he eivät hoida villieläimiä. Sanoimme että kyseessä ei nyt ole mikään villieläin, johon hän sitten sanoi että ainoa päivystävä lääkäri on leikkauksessa, jossa menee ainakin 2 tuntia. Niin kauan emme olisi voineet odottaa, joten pyysin lainata saksia ja menimme siilin kanssa invavessaan. Laitoimme lavuaarin vettä estääksemme pallottelun ja eikun leikkaamaan. Aarre rimpuili, puri ja huusikin kerran - hiukset olivat niin syvällä toisessa jalassa että niiden kohdalla oli haava johon jouduin tunkemaan sakset saadakseni ne katkottua. Operaatiossa meni reilut 2 tuntia, kysyin välissä, että eikö joku vosisi nukuttua siiliä, ei sen enempää, että työmme helpottuisi. Olin aivan paskana, Aarre oli niin kauhuissaan ja tuskissaan. Kun vimmeiset hiukset oli saatu pois, kassa ilmestyi rauhoituspiikin kanssa. Annoimme hänen antaa sen siilille jotta voisimme tutkia jalat ja vielä varmistaa ettei niissä ollut mitään. Noh, piikillä ei ollut mitään tehoa. Odotimme vielä hetken jonka jälkeen päätimme lähteä (kello oli noin 2 yöllä ja siili ylistressaantunut) ja viedä Aarteen heti aamulla Mevetiin. Tassut olivat jo paremman näköisiä aamulla mutta vein kuitenkin. Lääkäri nukutti siilin, tutki jalat ja saimme mukaan betadinea ja salvaa kipeämpään jalkaan levitettäväksi. Se kun tässä järkyttää, muuta kuin se että Aarre ei vieläkään ole antanut mulle anteeksi tuon seikkailun jälkeen, on että yliopistolliselta eläinsaraalalta kolahti postiluukusta 65 euron lasku. Mistä? Saksien lainastako? Vai invavessan? Koko sinä aikana kun olimme siellä, emme nähneet yhtäkään eläinlääkäriä. Ei kai opiskelijan antama rauhoituspiikki ilman tehoa voi olla tuon arvoinen? Olisin mukisematta maksanut kymmenkertaisen hinnan jos Aarre olisi saanut hoitoa, mutta kun kukaan ei auttanut ja muistan vielä kuinka toivottomalta tilanne vaikutti (toinen jalka oli oikeasti todella pahan näköinen). Onneksi Aarre on sentään paranemaan päin, kiitos ei tosin kuulu tässä tapauksessa eläinsairaalalle.
Iikki
Member
 
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Elo 2005, 19:28
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Amelie » 17 Heinä 2006, 12:22

Miten tökeröä toimintaa eläinlääkäriltä! Onko Aarre nyt kunnossa?
Amelie
Member
 
Viestit: 73
Liittynyt: 19 Elo 2005, 20:10
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Iida » 17 Heinä 2006, 13:01

Eikö tuosta voisi jo valittaa jonnekkin..!? Aivan uskomattoman kauheaa toimintaa. Pyydät vaikka sieltä Mevetistä jonkun lausunnon, että oikeasti oli hätä, ettekä hoitoa sieltä sairaalasta saaneet.. <br> <br>Toivottavasti jalat paranevat kunnolla. En usko, että siili on kauaa vihainen.. Piikkipallerot unohtavat kyllä kaikki kauheudet. Ainakin meillä Elli on antanut anteeksi, kun häneltä joskus itse poistimme hiuksia tassuista.. :)
Iida
Member
 
Viestit: 179
Liittynyt: 28 Elo 2003, 18:06
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Tiia » 17 Heinä 2006, 13:24

No johan on kummaa toimintaa. <br>Eiköhän tuo ole jo kuluttaja-asiamiehen hommia selvitellä asiaa.. <br> <br>Pääasia kuitenkin että Aarre on kunnossa..Kasvattavamamman sydän pomppas kattoo ku luin ton jutun..
Tiia
Member
 
Viestit: 886
Liittynyt: 01 Huhti 2004, 23:11
Paikkakunta: Kotka

ViestiKirjoittaja oliver » 17 Heinä 2006, 14:22

No, eihän käynti niin sanotusti putkeen mennyt. Mutta toisaalta olette kirjautuneet asiakkaaksi, jolloin menee tietty perusmaksu käynnistä. ottaen huomioon, että oli yö maksu on aika huima. Lisäksi lääkäri on määrännyt rauhotuspiikin ja se on annettu. Pääasia kuitenkin, että jalat tuli tarkastettu viimein ja siili paranee. Väärinkäsitysten välttämiseksi, en ole missään tekemisissä eläinlääkinnän kanssa.
oliver
Member
 
Viestit: 438
Liittynyt: 23 Syys 2003, 21:20
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Taina » 17 Heinä 2006, 20:29

No, näitä "keikkojahan" on moneksi! Itsekin olemme kokeneet siellä erään kamalan hetken ja sanoin, etten ikinä vie yhtään siiluani enää sinne "konilaan" ja se pätee edelleen. Mutta on kuitenkin muistettava, että siellä on myös hyviä lekureita,jotka myös välittävät eläimistä ja tekevät niiden eteen kaikkensa. osa näistä lääkäreistä pitää myös yksitysitä eläinlääkäriasemaa, jossa hoito on toisenlaista ja kalliimpaa. <br>Teillä kävi todella huono tuuri, mutta laskun suhteen tekisin itse tarkistuksen asioista ja niiden kuluista. <br>Ehkäpä pääsette yhteisymmärrykseen hinnasta, kun selität , miten asiat meni? <br>Nimim. Kokemusta on
Taina
Member
 
Viestit: 1168
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 00:15

ViestiKirjoittaja Iikki » 19 Heinä 2006, 23:06

En viitsinyt uutta ketjua aloittaa vaikka otsikko onkin tässä vaiheessa vähän harhaanjohtava... Arteella oli siis hiuksia (minun hiuksiani) niin tiukasti jalkojen ympäri kietoutuneena että oli jo hätä. Haavojen takia olemme tässä vajaa viikon kylvettäneet niitä betadine-vesi-seoksessa ja lisäksi levittäneet niihin fucidin-voidetta. Tänään samoissa puuhissa huomasimme että helkkari, sillä oli taas niitä perkelen hiuksia jaloissa. Vain muutama, eikä tiukasti, mutta kuitenkin niin ettei siili olisi niitä omin hampain enään pois saanut. Siis täh? Minusta ei käsittääkseni lähde tavallista enemmän hiuksia, harjaa säilytän aina siilin ulottumattomissa ja harjaan jääneet hiukset heitän roskiin. Tuon viikontakaisen seikkailun jälkeen imuroin vielä koko kämpän ja joka nurkasta, ettei missään vaan olisi jotain hiusjemmaa. Mistä siili niitä löytää ja miten se onnistuu käärimään ne jalkojensa ympärille? Jotenkin absurdia, onko kellään muka käynyt samalla lailla? Ja mikä avuksi? Ajanko pääni kaljuksi? :/
Iikki
Member
 
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Elo 2005, 19:28
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Tapsu » 19 Heinä 2006, 23:43

Meillä on tyttärillä pitkät, puoliselkään ulottuvat, melko paksut hiukset ja itselläkin haivenet ovat melko pitkähköt. Isännälläkin paksua pehkoa lyhyissä kutreissa riittää. <br>Taavin pesä on suuren suuressa häkissä ja välillä juoksee vapaana käytävällä, jossa ei ainakaan kammata hiuksia. <br>Taavi on joka päivä sylissä ja jos hiuksia joskus harvoin näkyy, ne poistetaan välittömästi. Jaloissa ei ole milloinkaan ollut. <br>Säännöllinen tarkastus ja kenties imurointi voisi auttaa. Toivottavasti <br>Aarteelle ei enää tule hiuksia.
Tapsu
Member
 
Viestit: 574
Liittynyt: 04 Touko 2004, 08:13

ViestiKirjoittaja NamiSiili » 20 Heinä 2006, 13:50

Näköjään tuo hiusongelma on ihan hiuslaadusta kiinni. Itselläni on suht pitkät hiukset, mutta hiuslaatu on ns. jouhta, eli tosi paksua. Olen välillä vähän laiska imuroimaan, vaikka hiuksia lähtee ihan älyttömästi. Namilla on alueenaan lähes puolet koko asunnosta, eli hiuksia on aina enemmän tai vähemmän lattioilla. <br> Namista en ole löytänyt kun pari kertaa hiuksen, selästä piikeistä, paksu hius kun ei vaan millään edes pääse kiertymään jalkoihin. Tottakai teen jalkatarkastuksen silti joka ilta, ja Nami on siihen jo tottunutkin että kerran päivässä se joutuu oleen hetken selällään. <br>Jos meillä on ollut esim. vieraita joilla on erilainen hiuslaatu ja varsinkin vaaleat hiukset, olen ollut erityisen tarkka ja imuroinut varmuuden vuoksi. <br> Eli päivittäin hyvässä valossa kun jalat tarkastaa niin ei luulisi ongelmia syntyvän. :)
NamiSiili
Member
 
Viestit: 101
Liittynyt: 07 Joulu 2005, 17:45
Paikkakunta: Tampere/Atala

ViestiKirjoittaja Taina » 20 Heinä 2006, 20:24

NamiSiili veit sanat suustani: Itselläni on todella paksut ja pitkät ja vielä luonnonkiharat hiukset ja olen alusta asti pelännyt, niiden kietoutumista siileihimme, mutta kertaakaan ei näin ole käynyt! <br>Itse uskon , että hiuslaatuni on niin paksua ja litteää, että se ei Suomalaisen hiuksen tavoin tee tätä ikävää takertumista. Avokas kyllä manailee jatkuvasti näistä meiltä löytyvistä pehkoista ja imuroi ahkeraan , ettei vain siilit saa hiuksiani jalkoihinsa, mutta itse tarkistan siilimme joka ilta mahdollisen hiusongelman ja muunkin takia. Tassut syynätään ja piikit myös. Ja kun on sen aika, niin kynsileikkurit esiin ja :naks! <br> <br>No hyvä puoli tässä on se , että hiusteni väri on nyt punainen ja siiliemme piikit eivät ole!
Taina
Member
 
Viestit: 1168
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 00:15

ViestiKirjoittaja Iikki » 04 Syys 2006, 16:04

Tästä on kyllä jo muutama viikko mutta... Tein siis reklamaation eläinsairaalaan Aarteen hoidosta. Kirjoitin alas kaiken mitä eläinsairalassa oli tapahtunut ja selityksen miksi koin ettei minun kuulu maksaa muusta kuin korkeintaan piikistä. Tämän suhteen olivat todella asiallisia, vastaus tuli parissa päivässä - minun ei tarvitse maksaa mitään. Lisäksi paikan johtaja pahoitteli tapahtunutta. Moni tässä ketjussa kauhistelu sitä, että emme saaneet hoitoa. No kyllähän se potutti, mutta ymmärrän kyllä sen, että jos paikalla on yksi lääkäri, ja tämä on leikkauksessa, niin minkäs teet. Kissa oli kuitenkin tullut ennen meitä. Itse en alunperin ymmärtänyt miksi minun olisi pitänyt maksaa työstä jonka itse itku kurkussa tein. No, kaikki on nyt selvitetty ja Aarre voi hyvin. :)
Iikki
Member
 
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Elo 2005, 19:28
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja vesitulppa » 04 Syys 2006, 17:20

Iikki: Hyvä että kaikki kuitenkin kääntyi parhain päin. Kamalalta kyllä kuulosti ! <br>Toivottavasti Murulle ei tule käymään noin :s
vesitulppa
Member
 
Viestit: 74
Liittynyt: 16 Elo 2006, 20:26
Paikkakunta: Seinäjoki


Paluu Terveys & sairaudet



cron