Kelpaisiko asumukseksi?

Tee-se-itse -puuhasteluun, projekteihin ja nikkarointivinkkeihin keskittyvä keskustelufoorumi

Kelpaisiko asumukseksi?

ViestiKirjoittaja Decima » 29 Syys 2014, 20:33

Hei. Meille on tulossa ensimmäinen siili ensikuun lopussa, ja mietin että kelpaako asumukseksi suuri marsun/kanin häkki + lasten uima-allas jonkin sortin ramppi tehdä niiden välille että pääsee altaaseen itse.
Esimerkkinä altaasta tämä http://www.motonet.fi/fi/tuote/531691/U ... aihe-183cm

Siilikaappia mietin myös, mutta käytettynä ei tunnu löytyvän syvyydeltä tarpeeksi suuurta... Ikeassa oli http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90220941/ tämmöinen? Mitäs mieltä tuosta, saisko hyvän kodin tehtyä?
Decima
New member
 
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Touko 2014, 21:27

Re: Kelpaisiko asumukseksi?

ViestiKirjoittaja Yuuki » 30 Syys 2014, 12:58

Oleellista asumuksessa on tarpeeksi suuri pinta-ala (mielellään 2m2), riittävä lämpötila (mielellään yli 23 astetta) ja siiliturvallisuus. Siilikaappi on monella tapaa hyvä ratkaisu, sinne saa helposti lämpömaton pitämään yllä tarpeeksi korkeaa lämpötilaa ja siivous on helppoa. Kaappi on myös siilille turvallinen kun siihen tekee tarpeeksi korkeat reunat ramppeihin. Huono puoli on, että kaappeja ei saa valmiina vaan on nikkaroitava itse tai ostettava käytettynä.

Uima-allas tai vastaava aitaus toimii toki myös, jos huoneessa on tarpeeksi lämmin. Se vie kuitenkin enemmän lattiatilaa kuin kaappi. Häkkiä en suosittele, siili saattaa kiipeillä verkossa ja satuttaa itseään tippuessaan. Siilit kiipeävät mielellään, mutta ovat aika kömpelöitä :)

Tuo kyseinen Ikean kaappi ei sellaisenaan ole tarpeeksi iso, mutta eteen voi toki tehdä aitauksen jotta pinta-alaa tulee tarpeeksi ja juoksupyöräkin mahtuu. Kaapin voi myös tehdä itse liimapuulevyistä. Itse ostimme Ikeasta lasiovet ja teimme kaapin liimapuulevyistä ovien mittoihin sopivaksi.
Avatar
Yuuki
Member
 
Viestit: 154
Liittynyt: 23 Touko 2010, 15:46
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Nikkarointi & vinkit



cron