Vauvanruoka purkeista syöpää

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

Vauvanruoka purkeista syöpää

ViestiKirjoittaja seep » 09 Syys 2010, 17:10

En tiedä kuinka moni tästä tietää, mutta ajattelin nyt ottaa aiheen esille. Eli vauvan ruokapurkithan sisältää syöpävaarallista asetaldehydiä, joten minua kiinnostaa, että olisiko sillä perää, että se aiheuttaisi siileillekkin syöpää? Ottaessa sen koon huomioon ja immuniteetin verrattuna ihmisen vauvaan. Osaisiko kukaan "vanhempi" ja kokeneempi siilisti valaista minua tällä aiheella. :) Itselle iski pieni sellainen; "Hmm.. Uskaltaisko siilille enää syöttää lisänä purkkisosetta?" Olisin hyvin kiitollinen vastaajille.
seep
Member
 
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Elo 2006, 12:56
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Soili » 09 Syys 2010, 17:56

Enpä usko, että riskiä on. Nopealla googlauksella katsoin, että asetaldehydin syöpäriski ihmisellä liittyy erityisesti alkoholin suurkulutukseen.
Soili
Member
 
Viestit: 512
Liittynyt: 06 Maalis 2005, 11:01
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja miia » 09 Syys 2010, 18:42

en usko miekään ja siilihän saa harvoin ns. herkkuna noita soseita eikä kaikkien siilie edes niitä syö. toisaalta ne ei myöskään ravinnollisesti moisia tarvitse vaan korkeintaan jotkut syö maun takia.
miia
Member
 
Viestit: 1274
Liittynyt: 20 Elo 2003, 18:46
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Marianne » 09 Syys 2010, 19:35

Joo, tuskin niitä myytäisi lapsille, jos siinä ois jotain perää. Lastenruoat on varmaan tutkituimpia "valmisruokia", mitä on olemassa. Siili on pieni toki, mutta siilille ei kuulukaan antaa kuin ihan minimaalisia määriä ruokaa / vrk ja porkkanaa kerran viikossa jos sitäkään. Siilihän on hyönteissyöjä pääasiassa.
Marianne
Member
 
Viestit: 3990
Liittynyt: 17 Elo 2003, 23:04
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Kutri » 11 Syys 2010, 16:19

Meillä ei siilit syö mitään purkkiruokia muutenkaan..hyönteisiä melkeinpä pelkästään.. ;)
Avatar
Kutri
Member
 
Viestit: 1293
Liittynyt: 01 Elo 2007, 14:40
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Lizette » 11 Syys 2010, 17:08

Mä olen välillä keittänyt itse pikkukattilassa porkkanoita ja niitä soseuttanut ja pakastanut muun ruuan kanssa. Tulee niin helpolla samalla kun tekee itselle tai koirille ettei viitsi purkkeja metsästää.
Lizette
Member
 
Viestit: 172
Liittynyt: 07 Maalis 2006, 17:25
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja seep » 12 Syys 2010, 11:08

Totta tosiaan, tosia hyviä pointteja tuli. Enhän minä sitä sosetta anna ku kerra yhteen tai kahteen kuukauteen, jos silloinkaan. Mut tuli tämmöne 'hetkonen..'-elämys. Kiitos kuiteskin näistä kommenteista. :)
seep
Member
 
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Elo 2006, 12:56
Paikkakunta: Finland


Paluu Terveys & sairaudet



cron