Ihonalainen rasvakudos

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

Ihonalainen rasvakudos

ViestiKirjoittaja Tapis » 21 Marras 2008, 10:27

Hei.
Kertoisin sellaisen asian, että Nevia kun tuli pikkusena meille kaikki näytti ihan hyvältä (ja edeleen on hyvin :)
Mutta ajan kanssa kun Nevia kasvoi ihmettelin välillä kun näytti siltä että silmien nurkasta ikäänkuin tursuaa valkoista rasvakudosta. Milloin enemmän milloin vähemmän. Sitten Nevialle tuli silmätulehdus ja mentiin eläinlääkäriin. Hädin tuskin ehdin kysyä Rauliolta, että miksikäs Nevialla on ulkosilmäkulmissa valkoista, kun en muista sellaista edellisellä siilillä olleen. Johanna sanoi heti hyvin varmasti että ei mitään vaarallista. Että toisilla siileillä on vain vähän enemmän ihonalaista rasvakudosta ja sitten se saattaa pilkottaa silmänurkasta esiin. Jolloin olisi hyvä ettei tällainen siili tietystikkään lihoisi liikaa, koska silloin sitä tursuaa enemmän esiin. Lähinnä esteettinen vaiva.
No - kokemus on nyt näyttänyt että taisi olla oikeassa. Tällä hetkellä Nevian paino on varmaankin aika ihanne sillä ja silmänurkat näyttävät normaaleilta. Mutta esim. silloin kun Nevia odotti ja lihoi, niin ihan selvästi silloin alkoi pilkottaa enemmän valkoista silmänurkista.
Ajattelin vain laittaa tänne siksi asiasta, koska minulle oli yhdeltä siilistiltä jo tullut kyselyitä koska hällä esiintyi sama asia enkä ole löytänyt aiheesta palstalta.
Avatar
Tapis
Member
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

ViestiKirjoittaja Nea » 21 Marras 2008, 13:32

Saisitko Tapis linkitettyä tähän mielenkiintoisen infon oheen havainnollisen kuvan, jossa tuota rasvakudosta näkyy? :)
Nea
Member
 
Viestit: 830
Liittynyt: 25 Elo 2005, 00:37
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Tapis » 21 Marras 2008, 16:25

Juu niinhän mun pitikin.
Yritän etsiä hyvän kuvan ensin - eli toimitan jälkikäteen. Mulla on salasanat vähän sekaisin, enkä ole päässyt kirjautumaan tuonne kuvagalleriaan, joten jos en sitä ihan heti nyt saa niin toivon kärsivällisyyttä.
Yritän viikonloppuna saada sen.
Avatar
Tapis
Member
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

ViestiKirjoittaja tini » 21 Marras 2008, 21:49

Jos ei salasanat löydy, voit varmasti jollekin muulle sen lähettää (esim. mulle), ni ei oo odotteluaika sen kuvan kanssa niin pitkä :)
Mulla on aika hyvin tilaa tuolla galleriassa.
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Tapis » 22 Marras 2008, 18:59

Kiitos Tini. Pistin sulle sähköpostilla nyt yhden kuvan joka on kyllä aika suttuinen, mutta josko siitä nyt kuitenkin vähän näkisi mistä on kysymys.
Valitettavasti salasanat on mulla nyt unohtunut ja joudun odottamaan Marcinilta postia että itse pääsisin tuonne kuvagalleriaan.
Mulla on parempia kuvia mutta tietysti nekin on nyt sitten työkoneella. Eli katson vielä maanantaina josko löytyy parempaa kuvaa.
Avatar
Tapis
Member
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

ViestiKirjoittaja tini » 22 Marras 2008, 21:47

<a href="http://suomensiiliyhdistys.fi/gallery/albums/userpics/10082/normal_Nevian_silm%E4rasva.JPG" target="_blank" rel="nofollow">Rasvakudossilmä</a>

Tapis sanoi etsivänsä vielä vähän parempi laatusta kuvaa, kunhan pääsee työkoneeseen käsiksi. Vaikka kyllä tästäkin näkyy ihan hyvin mistä on kysymys :)
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Terveys & sairaudet