Horrostamisesta????

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

Horrostamisesta????

ViestiKirjoittaja siiristi » 13 Marras 2007, 17:37

Olen omistanut siiri siilin puolen vuoden ajan ja kaikki on mennyt nyt hienosti. Nyt olen ihmetellyt muutamana päivänä kuukauden ajan kun herättäessä siiri on ollut kovin apea, ei liiku juuri lainkaan ja on vatsasta kylmä. Voiko olla että siiri on menossa horrokseen? Mitä muita "oireita" horrokseen menosta ilmenee siileillä? Olen aina tämän jälkeen juoksuttanut siiriä niin että lämpenee ym. mutta ihmettelen kuinka se menee horrokseen vaikka asunnossamme on lämpöä noin 23 astetta?
siiristi
Member
 
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Marras 2007, 17:33
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Jennimaria » 13 Marras 2007, 17:41

kyllä se yrittää horrostaa! nyt äkkiä siilin pesä lämpimämmäksi. joutuuko siili vedolle alttiiksi?
jotkut yksilöt on tietty paljon herkempiä viileälle kuin toiset. kannattaa auttaa siilin päivärytmiä lamppujen kanssa! näin talvella se on ihan suositeltavaa, kun päivät on yhtä pimeitä kuin yöt. ei ihmekkään että siili haluaa horrokseen, voisin harkita samaa itsekin :)
Jennimaria
Member
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 17:09

ViestiKirjoittaja _Jenna_ » 13 Marras 2007, 22:22

meillä ei ole sen sen jälkeen yrittänyt horrostaa kun patteri siirrettiin häkin viereen. Kannattaa laittaa lämpömittari nukkumapaikan viereen. meillä 25 astetta on minimi lämpötila :)
_Jenna_
Member
 
Viestit: 26
Liittynyt: 24 Helmi 2007, 12:34
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Natsuko » 14 Marras 2007, 01:45

Anteeksi nalkutus, mutta tästäkin aiheesta on monta vanhaa keskustelua hyvine ohjeineen...
Natsuko
Member
 
Viestit: 346
Liittynyt: 17 Marras 2006, 17:59
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja JPJP » 14 Marras 2007, 15:51

Ja muista että asunnon lämpötila ei ole aina tasainen. Vaikka mittari näyttää 23 astetta, voi lattianrajassa (siilin tasolla) olla huomattavasti viileämpää ja vetoisaa. Kannattaa ostaa lämpömittäri jossa on anturi, ja asettaa anturi lattialle sinne missä siili asuu. Näin saa luotettavamman lämpötilalukeman lattiatasosta.
JPJP
Member
 
Viestit: 101
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 19:15
Paikkakunta: Kerava

ViestiKirjoittaja lafleur » 14 Marras 2007, 16:46

Mulla on semmoinen mittari jossa on kaksi anturia, se on kätevä kaapissa jolloin saan sekä ylimmän kerroksen että lattiarajan lämpötilat seurattua. :)
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa


Paluu Terveys & sairaudet



cron