Lääkärin tarkastus.

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

Lääkärin tarkastus.

ViestiKirjoittaja Rosaaa » 29 Elo 2007, 17:07

Täytyykö/Kannattaako siilin kanssa käydä lääkärin tarkastuksessa ihan vain tarkistamassa, että se on hyvässä kunnossa ja ettei sillä ole mitään sairauksia?
Rosaaa
Member
 
Viestit: 50
Liittynyt: 26 Touko 2007, 14:56
Paikkakunta: Suomi

ViestiKirjoittaja Aurora » 29 Elo 2007, 17:30

en ole mikään asiantuntija mutta minä käyttäisin sillähän voisi olla vaikka mikä sairaus siilit osaavat peitellä sairauksiaan hyvin.
Aurora
Member
 
Viestit: 252
Liittynyt: 25 Helmi 2007, 21:45
Paikkakunta: Taipalsaari/Pirkkala

ViestiKirjoittaja Memma » 29 Elo 2007, 20:36

Voihan sitä käydä tarkistuttamassa. Eläinlääkäri katsoo hampaat ja tutkii yleiskunnon, leikkaa tarvittaessa kynnetkin, mutta jollei mitään varsinaisia oireita ole etukäteen niin ei lääkärikään osaa sairauksia kovin hyvin etsiä siililtä. Varsinaisia verikokeita ei siileiltä oteta samoin kuin koirilta tms. jollei tiedetä mitä etsitään, koska normaaliarvoja ei taida olla tiedossa.
Memma
Member
 
Viestit: 1342
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 15:26
Paikkakunta: Paimio

ViestiKirjoittaja Katinka » 30 Elo 2007, 08:11

Me kävimme pari viikkoa sitten Muskan kanssa terveystarkastuksessa. Saipahan ainakin itselleen hyvän olon kun kaikki oli kunnossa :)
Käyhän ihmisetkin "määräaikaishuolloissa", niin miksei siiliäkin voi joskus tarkistuttaa :)
Saattaahan lääkäri sattumalta löytääkin hyvissä ajoin jonkun hoitoa vaativan asian.
Tosin meikäläinen on sellainen hötky että olen soitellut joskus eläinlääkärille ihan turhiakin soittoja :D
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja Natsuko » 30 Elo 2007, 08:31

Täällä on kans sellanen hermokimppu, että Iven kyllästyy kohta aivan tyystin mun soittoihin :) Edellisen siilin kanssa tuli muuten todettua, että diagnoosin teko on joskus todella hankalaa, vaikka siilillä olisi kovatkin oireet. Ruumiinavaus kertoo lopullisen totuuden, valitettavasti :(
Natsuko
Member
 
Viestit: 346
Liittynyt: 17 Marras 2006, 17:59
Paikkakunta: Finland


Paluu Terveys & sairaudet