Löysä uloste

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Pau2 » 26 Maalis 2009, 16:46

Jennimaria: Oliko sillä raksudieetillä minkäänlaista vaikutusta? Meillähän kävi Doriksen kanssa niin, että pitkään jatkuneeseen ripuliin etsiskeltiin kauan syytä ja juostiin lääkärissä, kunnes selvisi että siilinen oli allerginen lihan proteiinille. Oireet alkoivat vähitellen, ensin naudan jauheliha sai vatsan sekaisin, sen jälkeen saman teki myös kana, ja lopuksi jätin raksutkin pois. Pelkillä hyönteisillä Doris sitten eleli. Vähän hankala teidän kyllä kokeilla tuota jos ei oikein muut hyönteiset uppoa kuin madot :/
Pau2
Member
 
Viestit: 461
Liittynyt: 19 Elo 2005, 08:48
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Jennimaria » 26 Maalis 2009, 21:32

Viime kerralla raksumössö auttoi, uloste muuttui normaaliksi heti. En kyllä usko tuon mistään allergiasta johtuvan...
Eilen Tuhnu teki temput: se sai raksumössöä, mutta ei suostunut maistamaankaan! Hetken tuota syömättömyyttä katsottuaan, kumppanini tarjosi sille normaaleja raksuja, sekä jauhelihaa. Tuhnu söi hyvällä ruokahalulla, jonka jälkeen sille tarjottiin kokeilun vuoksi sirkkoja: se söi nekin! Aamulla kaikki sirkat ym olivat kadonneet parempiin suihin, mutta siilikaappiin "unohtunut" raksumössö oli edelleen koskematon.
Kyllä osaa tuo eläin kummastuttaa aina kerran toisensa jälkeen!

muoks: Lisään vielä, että viime yön jäljiltä Tuhnun uloste näyttää normaalilta.
Jennimaria
Member
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 17:09

ViestiKirjoittaja siiristi » 08 Huhti 2009, 16:49

Auttakaapa taas yhtä onnetonta...! Siiri oli hoidossa viikon kun olimme lomalla. Eka yö kotona reissun jälkeen meni hyvin, Siiri söi normaalisti ja muutenkin touhunnut normaaleja puuhiaan. Nyt sit toista vai kolmatta päivää /yötä se ei ole oikein syönyt, juonut on kylläkin oikein hyvin. Vatsa on turvonnut mun mielestä ja paino noussut hieman. En oikein tiedä mitä mun tulisi tehdä kun mikään ruoka ei oikein maita. Kuitenkin Siiri juoksee suht normaalisti eikä vaikuta muuten kipeältä tms. Pieni ulostemäärä joka siltä tulee on aivan vetistä...
siiristi
Member
 
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Marras 2007, 17:33
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Jennimaria » 13 Huhti 2009, 22:24

Miltä siirin tilanne nyt vaikuttaa?
Minun korvaani turvonnut vatsa ja ulostamattomuus (mikä sana!) kuulostaa ummetukselta? Siilin ummetuksesta ei minulla tosin ole minkäänlaista kokemusta, kanin ummetuksesta vain ja siitä tämä tulikin mieleen...
Jennimaria
Member
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 17:09

ViestiKirjoittaja Issu » 11 Kesä 2009, 13:18

Annoin eilen Chiki-siililleni tuota "raksumössöä". Sekoitin siis vettä ja raksuja. Laitoin joukkoon myös yhden sirkan, bambumadon ja 1g jauhelihaa. Neiti olikin ne taitavasti mössön seasta plokannut. Päälle ripottelin aika runsaasti lactophilusta. Ajattelinkin kysyä, että kuinka kauan tuota lactophilus kuuria jatketaan? (siilin vatsa on siis vähän löysällä, antibiootilla parani vain hetkeksi)
Issu
Member
 
Viestit: 191
Liittynyt: 15 Syys 2008, 19:31
Paikkakunta: Finland

Edellinen

Paluu Terveys & sairaudet



cron