Haittaako jos ei ole vaakaa?

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

Haittaako jos ei ole vaakaa?

ViestiKirjoittaja Miiy » 11 Tammi 2007, 15:54

Saan pian siilun ja olen huomannut, että siilit punnitaan jokseenkin säännöllisesti. Vaa'at maksavat mielestäni liikaa, haittaako jos ei ole vaakaa vaan katsoo elukkaa ja kokeilee vaikkapa kyljistä? kai siitä sitten näkee että onko lihonut?
Miiy
Member
 
Viestit: 150
Liittynyt: 27 Marras 2006, 13:59
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja tini » 11 Tammi 2007, 16:15

Kyllä se vaaka on hyvä olla. Citymarketista löysin ihan toimivan vaa´an 29,90. Lidlissä ja hongkongissa on välillä ollut tarjouksessa digivaakoja
10-20e. Ei ne nyt loppujen lopuksi niin paljoa maksa
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja merjah » 11 Tammi 2007, 16:34

Varsinkin jos ottaa nuoren siilinpoikasen, sitä on syytä punnita säännöllisesti. Aikuisten siilien painoa ei ihan niin usein tarvitse tarkkailla, mutta silloin tällöin kuitenkin. Painon kehitystä on mahdotonta seurata ilman vaakaa. Jos sijoittaa monta sataa euroa siiliin ja sen varusteisiin, ei se parinkympin vaaka enää kovin iso lisäkulu ole.
merjah
Member
 
Viestit: 829
Liittynyt: 27 Loka 2004, 10:10
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja Katinka » 12 Tammi 2007, 10:03

Kyllä se vaaka taitaa vaan olla tarpeellinen. Sen avulla voi myös huomata ajoissa suuremmat painonvaihtelut jos siili esim sairastuu. Ilman vaakaa sellaista ei välttämättä huomaa, koska siiliänsä näkee päivittäin. En toki tällä tarkoita sitä, että aikuisen siilin painoa pitäisi kaiken aikaa seurata :)
Ja he halvemmatkin vaa'at näyttävät jokseenkin oikean tuloksen :)
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja suvijohanna » 12 Tammi 2007, 11:51

Saa mieltä olen myös minä vaa'an tarpeellisuudesta. Siilit painavat niin vähän, että silmämääräisesti painoa on vaikea tarkkailla. Meilläkin Artturin paino oli pudonnut yhdessä vaiheessa kovasti, ja ero huomattiin vasta punnituksessa. Vaikkei aikuista siiliä tarvitse niin usein punnita niin hyvä se olisi kuitenkin toisinaan tehdä. Siili voi helposti laihtua tai lihoa 30 grammaakin eikä eroa helposti huomaa jos siilin kanssa päivittäin touhuaa.
suvijohanna
Member
 
Viestit: 121
Liittynyt: 17 Heinä 2005, 21:34
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Pau2 » 12 Tammi 2007, 11:59

Edelleen samaa mieltä kuin edelliset. Oman kokemuksen mukaan painossa huomaa kokeilemalla tai silmämääräisesti vasta noin 50 g muutoksen (aikuisella siilillä siis). Kun meille tuli siili, mä sain isältä "lainaksi" vaa'an jota hän ei ole kaivannut takaisin...
Pau2
Member
 
Viestit: 461
Liittynyt: 19 Elo 2005, 08:48
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Wawa » 22 Huhti 2009, 20:06

HEippa!

Haluaisin vain tosta dikitaalivaakasta kysyä, että mistä olette sellaisen hankkineet siililleen ja paljonko on maksanut?

Meillä kun on vain tuollainen viisarivaaka ja tarttis hamsteriakin punnita, niin sellainen grammatkin näyttävä digitaalivaaka vois olla hyvä. Eli ne, joilla on sellainen, voisivat kertoa vähän mulle, kun nyt vasta olen tähän koko vaaka asiaan havahtunut, kun tädin gerbiileistä yksi heikkeni ja kuoli viikossa, niin tuli olo, että sillä on sittenkin <em>enemmän</em> merkitystä:(
Wawa
Member
 
Viestit: 375
Liittynyt: 27 Helmi 2008, 20:12

ViestiKirjoittaja Jennimaria » 22 Huhti 2009, 20:13

markettiin vaan kattomaan. Meillä on obh nordican tollanen, makso 29,90 muistaakseni. halvemmallakin saa kyl. Kaikkialtahan noita saa. :)
Jennimaria
Member
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 17:09

ViestiKirjoittaja Tapis » 23 Huhti 2009, 08:29

Minä ostin Prismasta keittiöosastolta, digitaalisen keittiövaaan myös Obh Nordica. Hintaa en muista, mutta tuossa parin-kolmenkympin hujakoilla se oli.
Erittäin helppo ja kätevä. Ja ahkerassa käytössä.
Avatar
Tapis
Member
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

ViestiKirjoittaja Wawa » 23 Huhti 2009, 14:13

Kiitti paljon. Mulla ois siis ittellänikiin rahaa tollaseen, että onneks ei ihan satoja kuitenkaan ole!:) Nyt siis vaan markettiin, kiitti vastauksista!:)
Wawa
Member
 
Viestit: 375
Liittynyt: 27 Helmi 2008, 20:12


Paluu Terveys & sairaudet



cron