Ava aivastelee

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

Ava aivastelee

ViestiKirjoittaja mumisti » 07 Marras 2006, 19:22

Mahtaakohan meidän Ava neiti olla vilustunut....?
Aivan kuin hän aivastelisi??
Ruoka kyllä maistuu ja entisen lailla on virkeä kaveri, etenkin kun sille päälle sattuu.
Luulen, että jos hän on vilustunut, niin se tapahtui eilen, kun tyttäreni kylvetti Avan päivällä (näytti häntä meidän vieraalemme)
koska siili neiti päätti tehdä löysähköt kakat, ja sotki samalla koko perä päänsä.
Ava oli silloin olohuoneessa ja samaan aikaan aukaisin takapihan oven...hetkellisesti kylläkin, niin pieneksi ajaksi, että itse pääsin pihalle ja ovi kiinni.
Vaan ei kai tuollainen pieni eläin muuta tarvitsekkaan???
Mikä olisi nyt parastam koti hoitoa pienelle flunssa potilaalle?

Ja toinen, mitä kysyä haluaisin on "näppylä" Avan kuonossa!
Ava on ollut meillä nyt n. kuukauden ja on iältäänn alle 6kk.
Itse olen huomannut n. kahden viikon ajan siilillä pienen näppylän kuonon päässä.
Olen ajatellut, että kenties se on ollut koko ajan siinä ja on tavallaan osa Avaa?
Mutta nyt kun tarkemmin mietin, niin on tullut ajatus, että jos se onkin jonkin sortin kasvain?
Mitä te kokeennemmat siilistit olette mieltä?
Olisiko aihetta soitta eläinlääkäriin?
Vai onko jotenkin tyypillistä, että siileillä on ihon ulkopuolisia ns. hyvänlaatuisia kasvaimia?
Itselle tulisi lähinnä mieleen näistä hyvänlaatuisista kasvaimista ihmisten luomet.
Itselläkin on ainakin miljoona, ja löytyy myös tuollaisia ihon ulkopuolisia luomia, jotka roikkuu..
Onko miten yleistä, että näin nuorella siilillä olisi kasvain?

Voiko joku suositella turusta jotain hyvää eläinlääkäriä, joka tuntisi myös siilit???
mumisti
Member
 
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Loka 2006, 09:41
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja iida_ » 07 Marras 2006, 19:37

Flunssapotilaalle... kannattaa soittaa eläinlääärille? ja pitää pikkuinen lämpimässä.. En tiedä tarkasti. odotellaan jonkun pätevämmän vastauksia... :)
iida_
Member
 
Viestit: 175
Liittynyt: 28 Elo 2006, 12:20
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja aleksi » 07 Marras 2006, 20:07

Turussa ei ole, Kaarinassa on Kaarinan Eläinlääkäriasema ja hyväksi koettu lääkäri Daniela Heikell. Raisiossa on myös Vettori mutta tietoa siileistä heillä ei niin paljon joten ehdottaisin kyllä tätä Kaarinan paikkaa! Daniela on hoitanut kaikki siilimme ja hyvin.
Lääkärireissuun kannattaa Ava pakata lämpimästi ettei tule enemmän pipiksi. Toivottavasti ei nenän näppy ole muutakun ns. finni! Tänään ei kyllä enää ole varmaankaan vastaanottoa mutta keltaisilta sivuilta löytyy numero.=)
aleksi
Member
 
Viestit: 45
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 16:53

ViestiKirjoittaja tanjakuu » 07 Marras 2006, 22:57

Daniela on ehdottoman hyvä! Tuntee siilit ja paneutuu pienen siilin ja siiliorjan huoliin loistavalla ammattitaidolla...
tanjakuu
Member
 
Viestit: 241
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 08:17
Paikkakunta: Turku


Paluu Terveys & sairaudet



cron