Siilin päivämenu

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja juzmu » 28 Helmi 2011, 23:47

no torakoita ei oo aina tarjolla...ainakaan vielä..hieman haaveilen josko alottas oman farmin:)
meillä taas on just toisinpäin kuivatut sirkkelit häviää ja purnukka kama menee roskiin:D
muistelen kanssa et joku sanoi että kuivatut ovat parempia ravintoarvoltaan..taidan lopettaa säilykesirkkojen hankkimisen kun ei ne kuitenkaan masuun asti mee..
meillä toi joskus annettu vihannes palanen ei oo kyllä aiheuttanu mitään..etanat taas pistää masun löysälle ja raejuusto myös vaikka täysin laktoositonta onkin..
en koe että tosta sillon tällön (ehkä kerta kk)annetusta vihannes herkusta olisi haittaa...
ei kanitkaan oo lihansyöjiä mutta meidän kani käy koiran ruokakupilla ja mitään ei oo tullu vaikka raksuja eräänki kerran kerenny syödä :D
juzmu
Member
 
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Marras 2010, 20:41
Paikkakunta: helsinki

ViestiKirjoittaja juzmu » 03 Maalis 2011, 08:10

tuli mieleen et onko jollain vinkkejä mistä saisi torakoita halvalla/halvimmalla..??kallista herkkua kun on..
juzmu
Member
 
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Marras 2010, 20:41
Paikkakunta: helsinki

ViestiKirjoittaja Bella » 04 Maalis 2011, 18:53

Ei niitä joka päivä tarvitsekaan antaa :)
Mä olen ostanut niitä Tia's pets kaupasta, rasiallinen kympin. Ehkä joltain joka kasvattaa niitä sais ostettua halvemmalta? Kannattaa googlettaa :)

No se on hyvä että kuivat maistuu :D No joo jos antaa niin harvoin niin ihan ok.
Bella
Member
 
Viestit: 133
Liittynyt: 02 Syys 2009, 11:03
Paikkakunta: Turku / Tukholma

ViestiKirjoittaja Veeera » 18 Huhti 2011, 10:57

Meillä meni Viltsun ruokavalio uusiksi, mutta kyllä kaiken on syönyt. :)

- 5-10 kpl jauhomatoja
- joskus 1 jättis
- 2 tl keitettyä jauhelihaa
- sirkkoja 5-8kpl tai "mini crickets" 1rkl.
- yksi kuivattu silkkitoukka
- 3 kissanraksua
+ raikasta vettä, joskus harvoin laktoositonta ja rasvatonta maitoa lusikallinen.

Syökö liikaa ? :S
Veeera
New member
 
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Huhti 2011, 09:57

ViestiKirjoittaja Tapis » 18 Huhti 2011, 12:27

Hei. Musta tuo kuulostaa ihan hyvältä määrältä sapuskaa.
Tietty noita jauhomatoja voi antaa enempikin jos paino ei ole ongelma siilillä. Eikös Viltsu ollut kuitenkin alle 400 grammanen? (mulla toinen siili saa vähempi kuin toinen juuri painon takia :)

Ootkos muuten kokeillut Pillarseja? Ne on joka siilen herkkuja yleensä. Nekin on rasvaisia, mutta annan niitä yleensä 1-2 myös.
Joskus annan myös laktoositonta raejuustoa silloin tällöin herkkuna :)
Avatar
Tapis
Member
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

ViestiKirjoittaja Veeera » 18 Huhti 2011, 12:44

Heips,
No Viltsu on aina ollut pieni siili ja painaa just sopivasti (350g). Oon syöttäny niit Pillarsseja todella harvoin, ainoastaan herkkuina. Esim. annan yhen tai kaks palkinnoks, kun ollaan leikattu kynnet. Mitä yleensäkin jauhomadon annan, mutta no joo, on meillä Pillarsseja ollu vaa ytks purkki joka on syöty puoliks. Se o nyt ollu pakkasessa aika kauan :D Mut eihä ne siellä mee huonoiks nopee ;)
Veeera
New member
 
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Huhti 2011, 09:57

ViestiKirjoittaja Tapis » 18 Huhti 2011, 15:13

Viltsulla on ihan missinmitat ;)
Avatar
Tapis
Member
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

ViestiKirjoittaja Veeera » 18 Huhti 2011, 15:24

<strong>Totta kai :D</strong>
Veeera
New member
 
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Huhti 2011, 09:57

ViestiKirjoittaja Napoleon » 24 Elo 2011, 13:06

Katselin että Tiia's Pets sivuilla oli myynnissä kasvatettuja kastematoja ja suklaatorakoita... Haluisinkin varmistaa kokeneemmilta siilisteiltä ovatko ne ok antaa siilille? En ole huomannut että niistä olisi ollut puhetta täällä forumilla.
Toisekseen, olen antanut joskus hieman pakasteherneitä tai -maissia siililleni kun se pitää niistä, eikä ole ollut mitään ongelmia. Mutta onko tuosta haittaa vai pitäisikö olla antamatta mitään vihanneksia ollenkaan?
Kiitoksia jos joku viitsii valaista asiaa :)
Napoleon
Member
 
Viestit: 20
Liittynyt: 31 Tammi 2011, 02:46
Paikkakunta: lahti / kuopio

ViestiKirjoittaja devi » 24 Elo 2011, 13:42

Olen syöttänyt molempia. Siili on hulluna suklaatorakoihin, mutta kastematoja se ei oikein tajunnut. Söi kuitenkin kun huijasin hajuaistia, laittamalla syömisalueen nurkassa hengaavien Argentiinalaisten päälle.
devi
Member
 
Viestit: 15
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 19:53
Paikkakunta: Jyväskylä

ViestiKirjoittaja Mia ja Freyja » 24 Elo 2011, 16:53

Annatteko torakat elävinä siilille? Ja minkälaisissa oloissa niitä pitää säilyttää? Kun ajattelin tilata niitä torakoita siilililleni, mutta hirvittää jos se ei tajuakkaan syödä niitä ja se pääsee karkuun. :S
Mia ja Freyja
Member
 
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Marras 2010, 18:49
Paikkakunta: Lahti

ViestiKirjoittaja Napoleon » 24 Elo 2011, 19:21

Minä oon antanut argentiinalaisia torakoita ja sirkkoja selaisessa muovilaatikossa . Ötökkä ja siili sisälle ja kansi kiinni, niin ei sirkat karkaa. Napoleon ainakin tykkää vähän jahdata niitä.
Napoleon
Member
 
Viestit: 20
Liittynyt: 31 Tammi 2011, 02:46
Paikkakunta: lahti / kuopio

ViestiKirjoittaja devi » 24 Elo 2011, 19:45

Joo, tulee liikuntaa. Hyvää virikettä, herättää ruokahalun. Ehdottomasti sileäreunaisessa laatikossa.
devi
Member
 
Viestit: 15
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 19:53
Paikkakunta: Jyväskylä

ViestiKirjoittaja devi » 24 Elo 2011, 19:48

...sileäseinäisessä, siis. Joskus pitää silti ojentaa haluttomalle suoraan suuhun.
devi
Member
 
Viestit: 15
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 19:53
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Siilin päivämenu

ViestiKirjoittaja liisamari tuiskunen » 02 Marras 2013, 20:00

Annanko liikaa ruokaa siililleni?

Siilini on 3kk ja painaa 400g :? :?

Pitää varmaa sen alottaa joku laiharin tyylinen....
liisamari tuiskunen
Member
 
Viestit: 33
Liittynyt: 12 Elo 2013, 16:06

EdellinenSeuraava

Paluu Ravinto & ruokinta



cron