Pieni siili

Keskustelua kaikista luonnonvaraisista siileistä, pääasiassa eurooppalaisista siileistä

Pieni siili

ViestiKirjoittaja hedgehog2012 » 03 Syys 2012, 21:23

Olen ruokkinut takapihallani siilejä tänä syksynä ja nyt olen huomannut todella pienen siilin joka varmaan on tämän kesän poikasia. Kaksi muuta poikasta ovat isompis mutta tämä pieni painaa vain 200g. Mitä voisin tehdä, että hän selviytyisi talvesta koska olen lukenut netistä, että siilin pitäisi painaa vähintään 700g selviytyäkseen talven horroksesta.

Siili syö kyllä kissanruokaaa johon olen lisännyt öljyä ja pähkinöitä.
hedgehog2012
New member
 
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Syys 2012, 21:20

Re: Pieni siili

ViestiKirjoittaja Yuuki » 04 Syys 2012, 15:16

En ole asiantuntija, mutta 200g kuulostaa vuodenaikaan nähden todella pieneltä. Lisäruokinnasta huolimatta en usko että pieni ehtii kerätä tarpeeksi painoa talvea varten. Voi myös olla että siilillä on loisia tms. jotka hidastavat painonnousua.

Löysimme itse viime syksynä poikasen joka painoi vaivaiset 186g, otimme yhteyttä Siili Kiikarissa –sivuston (http://www.siilikiikarissa.fi/) ylläpitäjä Tuulaan joka neuvoi kiikuttamaan pikkuisen Korkeasaareen lihotusta varten. Siili vietti talven Korkeasaaren luonnonvaraishoitolassa ja vapautettiin keväällä takaisin pihallemme.

Et kerro missä päin Suomea asustat, mutta neuvoisin joka tapauksessa ottamaan yhteyttä Tuula Nyströmiin (eurosiili(at)gmail.com) tai Tiina Kinnuseen (siilipostia(at)gmail.com). Heiltä saat parhaat ohjeet miten toimia pikkuisen kanssa.
Avatar
Yuuki
Member
 
Viestit: 154
Liittynyt: 23 Touko 2010, 15:46
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Luonnonvaraiset siilit



cron