Apua minulle!

Offtopic-keskustelualue

Apua minulle!

ViestiKirjoittaja pikkulapanen » 16 Syys 2008, 14:01

Mitä voisin sanoa äidilleni, kun hän ei halua siiliä? Meillä no ulkokissa, eli kissa saa mennä miten tahtoo ulos ja sisälle, mutta ei se ole kiinnostunut metsästämisestä eikä varsinkaan siileistä! Ja huoneeseeni se siili mahtuisi ihan hyvin. Äitini selvästi pelkää, että tämä on hetken mielijohde, mutta se ei ole! Ja hän on lukenut, että siileistä lähtee kamala ääni, mutta juoksupyörästähän se lähtee, ja eikö juoksupyörän voi korvata runsaalla vapaanaoloajalla ja monilla muilla virikkeillä? Auttakaa! Kiitos :D
pikkulapanen
New member
 
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Syys 2008, 14:01

ViestiKirjoittaja Memma » 16 Syys 2008, 17:07

Näitä keskusteluja on käyty useasti aiemminkin, ehkäpä löydät sieltä vinkkejä, mutta mitä tulee tuohon meteliin niin kunnollinen juoksupyöräkään ei pidä meteliä. Meillä asui siili aikoinaan makuuhuoneessa ja ihan hyvin saimme nukuttua vaikka juoksupyörä olikin kovassa käytössä. Jospa ehdotat äidillesi, että käytte jonkun siilistin luona, vaikkapa kasvattajalla niin hän saa itse kysellä ja nähdä käytännössä mitä elämä siilin kanssa on. :)
Memma
Member
 
Viestit: 1342
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 15:26
Paikkakunta: Paimio

ViestiKirjoittaja Kude » 02 Loka 2008, 20:28

Minulla on vielä kommentti tähän.
Eli, meillä ei ole juoksupyörää siilillä käytössä, koska se on isän aivan omin käsin virittelemä, ja hurjan iso, pitää kovaa ääntä, ja vaikeaa pitää puhtaana. Sitäpaitsi pyörä ei edes mahtuisi siilin häkkiin (Älkää nyt vain ymmärtäkö niin, ettei siilillä ole senkään vertaa tilaa, ettei sille edes juoksupyörää mahtuisi. Asia on nimittäin niin, että Pippurin nykyinen häkki on koottu laatikoista, joista yhteenkään ei mahtuisi juoksupyörää.)
Mutta asiani on se, että täällä meillä pidetään ainakin kauheaa meteliä, vaikkei sitä pyörää olekaan. Tassut vaan läpsyttää, kun se juoksee häkkiä ympäri.
Itse saan hyvin unta, ja se rauhoittaa. Äiti ja isä eivät meinanneet millään saada unta siilin kanssa samassa huoneessa nukkuessaan. Meinasivat viedä Pippurin leikkimökkiin, mutta onneksi minä kielsin nämä aikeet jyrkästi :D
Kude
Member
 
Viestit: 549
Liittynyt: 29 Loka 2005, 12:01
Paikkakunta: Suomi, Finland

ViestiKirjoittaja nemmi » 01 Marras 2008, 09:41

Ei oo mullakaan omaa kääpiösiiltä. Mutta kylllä mää sen vielä joskus saan.
nemmi
Member
 
Viestit: 14
Liittynyt: 30 Loka 2008, 19:58
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Marianne » 03 Marras 2008, 12:18

Kude: hyvä ja hiljainen juoksupyörä ois kyllä pippurillekin hyvä, jos sen tila on tehty pienistä laatikoista... Yksi isompi ja sinne pyörä. Hyvä pyörä ei pidä ääntä ja saatte nukkua rauhassa :)
Marianne
Member
 
Viestit: 3990
Liittynyt: 17 Elo 2003, 23:04
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Kude » 14 Marras 2008, 22:14

Nuo meidän laatikot ovat sellaista Bilteman normikoon laatikoita, tällä hetkellä niitä on neljä. On vessahuone, syönti ja puuhailuhuone, juoksuhuone ja peuhaamishuone.
Ihan hyvä idea Marianne. Täytyy pitää silmät auki vähän suurempien laatikoiden varalta, jos olisi tarpeeksi korkeita ja suuria. Noihin nykyisiin melkein mahtuu, niin että paljon isompi ei tarvitsisi sen isommankaan olla... Harmi, että se meidän pyörä on niin valtavan kokoinen, mutta minkäs teet, isä väkersi itse Kaisan ohjeesta hienon, sini-hopean värisen pyörän :)
Kude
Member
 
Viestit: 549
Liittynyt: 29 Loka 2005, 12:01
Paikkakunta: Suomi, Finland

ViestiKirjoittaja Wawa » 01 Joulu 2008, 18:56

Mutta kun sä käsittelet sun siiliä illalla, niin silloinhan sen voi päästää juoksemaan. Kun meteli ei haittaa. Lolalla on ihan uutena ostettu pyörä, meillä ei ole tota ongelmaa, mutta talvikkomme kanssa tehdään noin, kun ne voi tulla riippuvaisiksi siitä pyörästä.
Wawa
Member
 
Viestit: 375
Liittynyt: 27 Helmi 2008, 20:12

ViestiKirjoittaja mjarru » 26 Syys 2009, 10:09

No minun komennti pikkulapaselle: olen 12v tyttö ja halusin siiliä jo kauan, nyt sen saan, ja äitikin on innostunu, jos jotain oikein haluaa, kyllä sen saa, mutta siinä voi mennä aikaa1 ja kannattee tehdä uusia aiheita, jos jotakin haluat kysyä, minäkin teen niin onnea, kyllä sen siilin vielä saat:)
mjarru
Member
 
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Syys 2009, 21:27
Paikkakunta: rovaniemi

ViestiKirjoittaja Amanda » 26 Syys 2009, 15:01

Ei kannata tehdä uusia aiheita, vaan kannattaa käyttää hakua niin ei tukita siiliyhdistyksen foorumia ;) :)
Amanda
Member
 
Viestit: 1620
Liittynyt: 12 Touko 2004, 18:57
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja mjarru » 29 Syys 2009, 15:41

joo totta amnada, olet itsekkin huomannu ja nytkun nuita omia palstoja näen niin punastun:::8
mjarru
Member
 
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Syys 2009, 21:27
Paikkakunta: rovaniemi


Paluu Vapaa sana



cron