Innokkaita esittelijöitä Faunatar Jumboon?

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja tini » 22 Tammi 2011, 19:08

Eka ei mielellään, kun Miron synttärit on sinä viikonloppuna ja on kauhee hulina tiedossa, mut josko siihen tokaan 13.pv onskais?
Mulla on kyllä sillon edellisenä iltana yhet kekkerit, mut eipä tässä tilassa juhlita kun pommacilla, joten oon kyllä käypä mihin aikaan vaan :)
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja juzmu » 22 Tammi 2011, 22:00

ihan mielenkiinnosta vaan kysyn että miten toi yhdistyksen jäsenyys ja ihmisten siilitietous liittyy toisiinsa?mistä te voitte tietää että jokaisella teidän jäsenellä on riittävä tietous lajista ja ei jäsenet ei taas tiedä mitään..samat jututhan täällä voi jokainen lukea on jäsen tai ei ja tietääkseeni jäsenten ei ole pakko käydä missään koulutuksissa ym mikä takaisi sen että jokainen jäsen tietäisi tarpeeksi lajista

itse en vielä kuulu yhdistykseen mutta olen jo muutaman vuoden lukenu juttuja siileistä ja kahlannut siilisivustoja..ja nyt tän 3kk mitä mulla on siili ollut ni olen vielä enemmän opiskellut asioita..
ja sen mitä olen täältä keskusteluja lukenu niin kaikista jäsenistä ei tule semmoinen kuva että olisivat kovin perehtyneitä lajiin..

ja minusta noi teidän kommentit että ei ole samaamieltä kuin joku tietty ihminen niin ei anna kovin hyvää kuvaa tästä yhdistyksestä..ihmisillä on varmasti erimielipiteitä ja niillähän ne parhaat keskustelut saadaan aikaseksi ja vaikka olisin itte harrastanut jotain pitkään ni olen aina asenteella että aina voi oppia uutta JOPA UUSILTA harrastajilta..enkä sano tätä nytten pahalla vaan kehitys ehdotuksena..
juzmu
Member
 
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Marras 2010, 20:41
Paikkakunta: helsinki

ViestiKirjoittaja tini » 22 Tammi 2011, 22:49

Ilmeisesti takerruit mun kirjotukseeni noista useista eri mielipiteistä.
Kuten mielestäni ihan selkeesti kirjotin, niin yhdistyksen jäsentenkin välillä on erimielisyyksiä siilien hoidosta ja pidosta eikä tässä siitä ollutkaan kysymys. Vaan siitä, että moni, joka ei yhdistykseen kuulu, on tehnyt tietoisen valinnan ja nimenomaan siitä syystä, että ei ole yhdistyksen kanssa samoilla linjoilla. Usko pois, että tässä lähes 7 vuoden aikana on aika monet esittelyt ja messut kierretty ja esittelijöitä nähty laidasta laitaan. Yhdistyksen jäsenet ei yleensä esittelijöinä suosittele mm. kanihäkkiä siilin asumukseksi tmv (yhdistyshän ei suosittele häkkiä siilin asumukseksi), toisin kuin yhdistykseen kuulumattomat esittelijät. Ja näitä oikeasti suuria ja merkityksellisiä eroavaisuuksia mielipiteissä on liikaa. Eri asia keskustella yhdistyksen jäsenten välillä siitä onko porkkanasose sopiva siilin ruokavalioon :)
Huomasit varmaan myös, että itsekin olet kirjoittanut tälle palstalle olematta jäsen, joten ei välttämättä kovin moni muukaan tänne kirjoittanut ole. Sillä ei välttämättä kannata mitata jäsentietoutta. Ellei kirjoittajan nimimerkin alla sitten lue hallitus tai moderaattori, molempien luokkien kirjoittajat ovat aina jäseniä :)
Aina voi oppia uutta ja jatkuvasti opitaankin. Siilitietous kasvaa päivä päivältä ja jo muutamassa vuodessa on suositukset vähän joka asiassa muuttuneet suuntaan tai toiseen.
Jokainen voi järjestää/osallistua millasiin esittelyihin haluaa, mä itse suosin sellasia, joissa edustetaan yhdistyksen ihanteita (eli edustetaan yhdistystä ja/tai edustajat ovat jäseniä).

Edit. Painotan nyt vielä tähän erikseen, ettei tämä karkea yleistykseni koske kaikkia yhdistykseen kuulumattomia henkilöitä, vaan että valitettavan suuren osan kanssa näin on. Selvennys siksi, ettei kukaan ota henkilökohtaisesti oman itsensä tai kaverinsa vuoksi :)
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja juzmu » 22 Tammi 2011, 23:59

ok kiitos asiallisesta vastauksesta,pelkäsin et heti vedetään hernenenään mutta onneksi ei.ymmärrän kyllä että noita esittelijöitä on varmasti nähty kaikenlaisia ja jollain on karsittava..ja tässä ei nyt ole kyse siitä että olisin tuonne halunnu(mun rakas piikikäs ei tommoseen soveltuis,ei oo kauheen paijattava tapaus:D )..

tuli vielä mieleen tosta sun kirjotuksesta :" jokainen voi järjestää/osallistua millasiin esittelyihin haluaa, mä itse suosin sellasia, joissa edustetaan yhdistyksen ihanteita (eli edustetaan yhdistystä ja/tai edustajat ovat jäseniä). "

että olisiko järkevämpää että esim vastasuudessa sovitte että kaikki esittelyt on vaikka yhdistyksen nimissä eli jos jollekkin yksityishenkilölle ehdotetaan ni hän pyytäisi ottamaan yhteyttä yhdistykseen..vaikka hyvinhän sinne voi yhdistykseen kuulumattomatkin mennä niitä vetämään kohan o riittävästi tietoa siihen hommaan.mut esim selkeempää että yhdistyksen jäsenet sopisivat että kukaan ei lähe vaan omissa nimissä sinne pitämään..

itse aattelin liittyä kyllä heti jäseneksi kohan ne uudet maksut tulee ku en viittiny parista kuusta maksaa..olisin myös kiinnostunut muutenki kehittämään toimintaa ja mulla olisi näitä nettisivujakin koskien pari ideaa..oon täälä tosiaan paljon lueskellu...
sorry että poikkesin nyt aiheesta:)
juzmu
Member
 
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Marras 2010, 20:41
Paikkakunta: helsinki

ViestiKirjoittaja tini » 23 Tammi 2011, 01:33

Sellasta sopimista on vähän hankala tehdä, kun ei meillä oo ihmisiin mitään määräysvaltaa.. Toivotaan toki, että yhdistystä edustettais tälläsissä :) Muuten hyvä idea! :D
Ihanaa, uudet jäsenet (etenkin aktiiviset sellaiset) on todella haluttuja!
Nettisivujen kanssa ollaan pyöritelty jo useampi vuos päitämme ja tilanne on vähän hankalampi, kun uskoskaan. Mutta ideat ja ehdotukset ja etenkin osaaminen on aina tervetulleita :)
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Katinka » 27 Tammi 2011, 13:33

Mulle on kunnia-asia edustaa yhdistystä, olen aina tehnyt niin ja tulen tekemäänkin. Ja osallistun mielelläni Jumbon esittelyyn.
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja Oona » 28 Tammi 2011, 20:01

Onko vielä mitään tietoa siitä milloin jumbon siilipäivä järjestetään?
Oona
Member
 
Viestit: 28
Liittynyt: 04 Marras 2009, 15:39

ViestiKirjoittaja tini » 28 Tammi 2011, 22:34

Eipä oo lukkoon lyöty.. Mä oon ehdottanu 13.2, muita ei kai oo vielä huudeltu :P
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Tapis » 29 Tammi 2011, 09:38

13.2 näyttää olevan mulla kalenterissa tyhjää. eli mulle käy.
Avatar
Tapis
Member
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

ViestiKirjoittaja Oona » 29 Tammi 2011, 14:35

Juu mulle käy myös 13.2. Mun mielestä olisi hyvä jos esittelyssä olisi tarjolla esitteitä.. tai ainakin oon huomannut että sellaiset ihmiset, jotka ovat siileistä kiinnostuneita, ovat pitäneet siitä että saavat ihan paperilla tietoa siileistä ja niiden hoidosta. Monet eivät ole ennen kuulleetkaan lemmikkisiileistä ja senkin takia olisi varmaan kiva jos esitteitä olisi tarjolla.. Vaikka eihän ne esitteet pääosassa siellä esittelyssä tietenkään ole vaan pienet piikikkäät :)

Ja vaikka ei yhdistyksen nimellä paikalle mennäkään niin täytyyhän kiinnostuneille kuitenkin yhdistyksestä ja sen hyväksymistä kasvattajista kertoa.. jos esim. kysytään mistä siilejä saa? Mitäs mieltä muut ovat? Tai siis pointti on se että tavallaanhan yhdistys on kuitenkin mukana esittelyssä?
Oona
Member
 
Viestit: 28
Liittynyt: 04 Marras 2009, 15:39

ViestiKirjoittaja Amanda » 30 Tammi 2011, 14:53

Laitetaan 13.2 päiväksi! Ilmottelen aikaa tarkemmin kunhan vastaavat.
Amanda
Member
 
Viestit: 1620
Liittynyt: 12 Touko 2004, 18:57
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Amanda » 01 Helmi 2011, 14:29

13.2 sovittu ja kello 12-16 :)
Amanda
Member
 
Viestit: 1620
Liittynyt: 12 Touko 2004, 18:57
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Katinka » 09 Helmi 2011, 09:59

Ääh, mä en pääse 13.2. tulemaan.
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja tini » 09 Helmi 2011, 19:49

Voi hitto :(
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Katinka » 09 Helmi 2011, 20:02

Ei hemmetti! Pääsen tulemaan, olen ryssinyt kalenterin kanssa :D Miten vuorot jaetaan?
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu



cron